събота, 15 март 2008 г.

Опа­се­ни­я, ро­де­ни от по­ли­ти­чес­ка­та ко­рек­тност


Юл­иа­на МЕ­ТО­ДИЕ­ВА

Вла­ди­мир Бу­ков­ски, то­зи гра­ма­ден ди­си­дент, каз­ва пред “Обек­тив” (вж.ин­тер­вю­то с не­го, осъ­щес­тве­но от хо­ланд­ска­та ни ко­ле­га Да­ние­ла Гор­че­ва): “най-гол­яма­та опа­снос­т за кон­цеп­ция­та на пра­ва­та на чо­ве­ка пред­ставл­ява ид­ео­ло­гия­та на т.нар. ”по­ли­ти­чес­ка ко­рек­тност”. При­вид­но тя за­щи­та­ва чо­веш­ки­те пра­ва, но всъщ­ност из­цяло ги под­меня”. Уви, зад ду­ми­те му стои опи­тъ­т на Ев­ро­пей­ския съюз, в чие­то сър­це се на­ми­ра Хо­лан­дия - стра­на с 16 ми­лион­но на­се­ле­ние и 1 ми­лион мю­сюл­ма­ни.

В края на 2007-ма ед­но со­цио­ло­ги­чес­ко проуч­ва­не, про­ве­де­но от хо­ланд­ска­та дър­жав­на те­ле­ви­зия NOS, оп­ре­де­ли ли­де­ра на Пар­тия­та за сво­бо­да и де­пу­тат Геерт Вил­дерс ка­то по­ли­тик но­мер ед­но! В мо­мен­та про­чу­тият ан­тиисл­ямист при­вър­шва фил­ма си за Ко­ра­на , с кой­то ис­кал да от­пра­ви при­зив за заб­ра­на­та на све­ще­на­та кни­га на мю­сюл­ма­ни­те. Ми­нис­три от хо­ланд­ско­то пра­ви­телс­тво из­ра­зи­ха заг­ри­же­ност от пред­по­ла­гае­ми­те реак­ции на бъ­де­щия филм от стра­на на ис­лямско­то об­щес­тве­но мне­ние. При­пом­не­ни бяха убий­ства­та на ре­жи­сьо­ра Тео Ван Гог (уж от ис­лямски фун­да­мен­та­лис­ти) за­ра­ди фил­ма му “По­корс­тво”, как­то и на пио­не­ра на ан­тии­миг­ра­цион­на­та и ан­тиисл­ямска по­ли­ти­ка в Хо­лан­дия Пим Фор­таун (уби­т, впро­чем, от свои!). По­ве­че от заг­ри­же­ност оба­че ми­нис­три­те не мо­же­ха да нап­равят дру­го. За­ра­ди по­ли­ти­чес­ка­та ко­рек­тност и сво­бо­да­та на из­раз­ява­не - све­ще­ни­те кра­ви на ев­ро­пей­ска­та де­мок­ра­ция. Геерт Вил­дерс се въз­пол­зва тък­мо от та­зи све­ще­ност. Той при­зо­ва през в. “Де Фолк­скрант” - “да се за­щи­ти пра­во­то на оби­да, ка­то част от сво­бо­да­та на из­раз­ява­не”!...

Не­съм­не­но, не­що се случ­ва в ЕС, а Хо­лан­дия е са­мо кап­ка от на­рас­тва­що­то ан­ти­де­мок­ра­тич­но цу­на­ми след 11 сеп­тем­ври 2001 г. Пос­лед­ва­ли­те за­ко­но­да­тел­ни ре­ше­ния за за­щи­та от те­ро­риз­ма влязо­ха в от­кро­ве­но на­ру­ше­ние на лич­ния жи­вот на чо­ве­ка не са­мо в Гер­ма­ния и Хо­лан­дия, но и в обе­ди­не­но­то кралс­тво (Бъл­га­рия съ­що из­вър­ши/из­вър­шва необ­хо­ди­мо­то!). За мю­сюл­ман­ски­те жи­те­ли на Ев­ро­па за­щи­та­та от те­ро­ри­зъм се пре­вър­на в ядрен но­си­тел на от­вра­ти­тел­ни фо­бии сре­щу тях. Да би­ха го­во­ри­ли от­кри­то за ом­ра­зи­те си към джа­мии­те и Ко­ра­на по-ра­но, ти­по­ве ка­то Пим Фор­таун и “холандският Во­лен Си­де­ров” - Геерт Вил­дерс, щяха да бъ­дат нав­ре­ме раз­поз­на­ти, а об­щес­тве­но­то мне­ние - ин­фор­ми­ра­но да пос­ре­ща и се справя с ра­сис­тки­те им иг­ри за по­ли­ти­чес­ка ка­рие­ра. Зак­рил­яни оба­че от пра­во­то на сво­бо­да на мне­ния, те поис­ка­ха Хо­лан­дия за хо­лан­дци­те и на­ре­ко­ха Ко­ра­на “Моя­та бор­ба”. Гав­ра­та им с ис­ляма е неу­дър­жи­ма. Те­хен под­дръж­ник е Аян Хир­си Али, ти­пич­на ли­бе­рал­на фун­да­мен­та­лис­тка. Тя бе кон­сул­тант на фил­ма “По­корс­тво”, сре­щу нея се во­ди де­ло­то за­ра­ди на­нас­яне на теж­ки оби­ди на про­ро­ка Мо­ха­мед. Вър­ху окъ­рва­ве­ни­я труп на Тео Ван Гог бе пос­та­ве­на бе­леж­ка, ад­ре­си­ра­на “пре­дай­те на Ая­н” и све­тът пот­ре­сен ци­ти­ра­ше то­ва. Сп. “Тайм” през 2005-та го­ди­на я на­ре­ди сред 100-те най-влия­тел­ни лич­нос­ти, с кое­то де­мок­ра­тич­но­то дву­ли­чие лъс­на док­рай.

Тру­фи­ла­та на по­ли­ти­чес­ка­та ко­рек­тност, сво­бо­да­та на мне­ния труд­но мо­же да скрият ис­ти­на­та, че в тяхно име се из­ричат дол­ни лъ­жи и се раз­пал­ват мра­ко­бес­ни об­щес­тве­ни наг­ла­си.

bghelsinki.org

0 коментара:

Публикуване на коментар