Юли 19, 2009 от hapcheto
Производители заблуждават потребителите с реклами, че техни продукти са полезни за здравето. Това сочат първоначалните резултати от мащабно проучване на Европейската организация за безопасност на храните, цитирани от в. "Times".
От проверените досега 66 продукти и хранителни добавки било установено, че рекламните послания на 50 от тях не са подплатени с никакви научни доказателства.
Сред компаниите, които сами са изтеглили молбите си за признаване на здравословния характер на продуктите им, за да не бъдат дискредитирани, е френската "Danone". В публикацията се посочени два нейни продукта - млечната напитка "Actimel", както и нонстоп рекламираното и у нас мляко "Activia".
Отхвърлени са били молбите на "Оушън спрей", която твърди, че сокът от боровинки може да предпазва жените от възпаления на пикочния тракт, както и на "Unilever", че пиенето на черен чай "Lipton" прави хората по-бодри.
Разследването на европейския орган е в резултат на регламент от 2006 г. на ЕС в областта на здравословното хранене, който изиска производителите да привеждат доказателства за здравословния ефект на продуктите им. Предстои да бъдат изследвани още 4000 продукта. /Standartnews
http://hapcheto.com
0 коментара:
Публикуване на коментар