Счупена луминисцентна лампа е причина за пожара, при който изгоряха два вагона във влака София – Кардам. А в тях изгоряха и 8 души.
Така съобщи полицията. Просто и ясно. Ама нещо не е наред.
Ако от една счупена лампа в българските влакове се палят по два вагона и загиват по осем души, шефът на железниците Олег Петков трябва да си подаде оставката. А заедно с него – шефовете на пътнически превози и т. н. Значи влаковете са толкова скапани, че горят като факли. Значи не е отработена никаква система за спасяване но хора при такива инциденти. Значи и персоналът във влака не е обучен как да действа.
Същият шеф на БДЖ, когато БСП го назначи преди няколко години, заяви, че най-напред щял да спре влаковете “Сименс”, защото не били подходящи за българските условия. Това беше политическо изявление. Шефът на БДЖ е от комунистическата партия, коалиционен партньор на БСП. После май му обясниха да не говори глупости и влаковете “Сименс” още си вървят.
Но проблемът е със старите влакове, които са повече. И които се оказаха опасни за живота. Случаят е толкава нелеп, че не е за вярване. На два километра от Червен Бряг горят два вагона, хората не могат да избягат, вратите на спалния вагон сигурно са били заключени, какво е правил персоналът не се знае. В резултат – 8 жертви. След тази случка всякакви обяснения от страна на шефовете в БДЖ са несъстоятелни. Разпадът в системата на железниците е пълен. Тези хора трябва да си ходят и менджмънтът да се даде на някаква фирма. Вместо ново политическо назначение от квотата на БСП. Които, следващия път, сигурно ще назначат някой социалдемократ – коалиционен партньор.
БДЖ не се управлява с политика. За БДЖ трябват експерти. Управляващите обаче разчитат на стари кадри от социалистическите времена, а заедно с това и политически коалиционни партньори.
Така няма да спре упадъкът на железниците.
0 коментара:
Публикуване на коментар