събота, 4 декември 2010 г.

Абу Гариб в страната на Боко и Цецо>д-р Гецова:Събличаха ме чисто гола в килията !


Абу Гариб.

Полицейски произвол при ареста на четиримата медици

Нели СУКОВА

Лекарка разпитвана гола в килията

Михаил Милатович развеждан показно с белезници. Стефан Лазаров засега отказва поста във В. Търново, здравният министър идва лично, а МВР обяви... мораториум на темата

Четиримата лекари от болницата в Горна Оряховица излязоха от килиите си точно 24 часа след публичния арест от антимафиотите. Повдигнати обвинения срещу медиците няма, съдебно-медицинската експертиза на телцето на бебето на 17-годишната ученичка Боряна Тошева щяла да бъде готова най-рано до 10 дни. Тя се прави в Александровска болница в столицата. Скандалът гръмна на 1 декември, когато стана ясно, че предния ден четирима доктори от МБАЛ „Св. Иван Рилски” са закопчани от над 20 служители на ГДБОП по подозрение в умишлено убийство на новородено.
До момента е ясно само, че единадесетокласничката от Механотехникума е била бременна в петия месец, отишла е в болницата с болки и е получила спонтанен аборт в неделя. Плодът е около 600 грама и не е било възможно да бъде спасен. Заради това е прибран в хладилната камера на болницата, където се слагат биоотпадъци. Абортът е извършен от д-р Стефан Лазаров, който е бил на смяна. Въпреки това бяха задържани шефът на АГО д-р Димитър Сотиров, д-р Катя Гецова и д-р Михаил Милатович. Последните трима не са имали нищо общо със случая. Вчера и четиримата медици даваха интервюта, в които разказаха потресаващи неща.

Д-р Катя Гецова разпитвана от петима души

„Аз се бях прибрала вкъщи, когато ми позвъниха на мобилния около 19 часа. Някакъв мъж каза, че е полицай и трябва да ме разпитват. После в полицията питах поне 10 пъти защо ме задържат, а те ми отговориха да не преча на следствието. Понеже живея в Лясковец и нямах подръка кола, те дойдоха с тяхна кола да ме отведат. Колата беше цивилна, без полицейски знаци. Поднесоха ми да подписвам някакви документи, а аз попитах какво ще се случи, ако откажа. Отговорът беше: и да подпишете, и да не подпишете, пак ще бъдете арестувана. Когато дойде време да ме задържат, повикаха две жени. Поискаха от мен да си съблека всичките дрехи и дори обувките, за да видят какво има в тях. Съблякоха ме, изтърбушиха ми чантата, провериха всички документи в нея. Това не беше обиск, а срам и обида. Може ли доктор с 35 г. трудов стаж да го съблекат ей там - гол, без да има някаква вина? Аз да не съм убиец. Пак ви казвам, че ме съблякоха чисто гола и ми свалиха обувките. Питам ги какво търсят, никой нищо не казва. С цялата си наглост при опис какво са ми свалили ме питаха как се пише „несесер”! Защо просто не ме поканиха да дам обяснение по тяхното разследване? Един от разпитващите пък ме обвини в лъжи, защото, като гледал „Д-р Хаус”, там нещата били други. Понеже побеснях и се държах неприлично, мен ме разпитваха петима души. Синът ми през това време тръгнал да ме търси по арестите, ходил във В. Търново, намерил адвокат. Помислил си, че след 24 часа арест ще ми направят бързо производство за нещо, ще ме осъдят в ареста и ще ме пратят по затворите... Е, пуснаха ме точно след 24 часа и така и не разбрах какво търсиха и какво искаха да кажа.”

Д-р Стефан Лазаров засега няма да поеме поста на д-р Хаджирадев

Д-Р СТЕФАН ЛАЗАРОВ ОТКРИХМЕ ВЧЕРА ПРЕД КАБИНЕТА на болничния шеф във Велико Търново д-р Людмил Гецов. От 1 декември д-р Лазаров трябваше да поеме поста на началник на Акушеро-гинекологичното отделение във В. Търново на мястото на д-р Валентин Хаджирадев след спечелен конкурс. Самият доайен д-р Хаджирадев пък излиза в пенсия. Само че арестуваният с останалите трима колеги д-р Лазаров отказва да стане шеф в областния център, докато не изчисти името си.
„Такива спонтанни аборти се случват всеки месец или по няколко пъти в месеца. Моята съвест е чиста, не е имало криминален аборт, но дойдох при д-р Гецов да отложа встъпването си. Освен това един от полицаите ми каза, че съм престъпник, ще остана без работа и никога няма да стана шеф на отделението във Велико Търново!”, сподели видимо много разстроен д-р Лазаров.

Д-р Михаил Милатович закопчан с белезници на инат

„Аз дойдох в отделението да видя една моя родилка. Не знаех за никакъв аборт и за никакво 17-годишно момиче. Не бях на работа, но се грижа за пациентите си. Вървя из коридора и чувам зад гърба си: „Тоя сам ни падна!”. После идват полицаи и ми викат да говоря, представиха се от БОП. „А, ти не искаш да ни съдействаш”, продължават да си говорят те. Това са думи на Мариан Маринов, с когото се познаваме. След това ми сложиха белезници и аз тръгнах към асансьора. Не можело да се возим в асансьора и ме разведоха с белезниците през цялата Спешна помощ, през цялата болница, да ме видят хубаво всички! Натовариха ме в цивилна кола и тогава Маринов започна да говори: „Ще ви дам едни Лазаровци, едни шефове, едни Кожухаровци. Няма да има болница, няма да има началници, ще ви унищожа, ще ви навържа като СВИНСКИ ЧЕРВА. На единия давам 20 години, на тебе 10 години за съучастие, почвай да говориш! Това беше на 30 ноември около 16, 45 часа. После нощувах в килия, която е хубава и има климатик, ама ти не можеш да си го пуснеш...”
„Мариан Маринов от БОП се държа безобразно. Не мога да повярвам, че всичко това извърши точно този човек – моята жена е лекар и постоянно преглежда неговото дете. Така ли се държи тя?!
Д-р Михаил Милатович пък е брат на жена ми, мой шурей. Тази атака на БОП срещу мен и болницата ли е, или се прави разследване?”, разказа вчера и шефът на болничното заведение д-р Кожухаров. Той допълни, че останалите служители са се държали възпитано. Освен това вече не е сигурен, че телефонът му не се подслушва, но не може да си спомни дали и с кого е говорил за случая и какво.

Шефът на отделението д-р Сотиров: „Това е милиционерска държава!”

„За мен това са действия срещу лекари от милиционерска държава. Аз съм гинеколог от 35 години, сега съм шеф на родилното в Г. Оряховица. Никога не съм бил по-унижаван. За мен полицията дори не се е консултирала предварително с лекари, с наши колеги, за да е наясно за проверката, която извършва. Мен ме извикаха на разпит в полицията и ме арестуваха за 24 часа. Не са се държали лошо, не са ми слагали белезници, нищо не мога да кажа. Питах ги защо се налага да ме арестуват? Аз не бях дори на работа, но съм началник на отделението и съм можел да попреча на разследването. За пръв път ме арестуват, тук сме имали много смъртни случаи на родилки, такива работи стават, но никой не е правил публични арести. Това е излагация и сигурно има и още нещо. Но не знам, не мога да кажа, питайте полицията”, каза д-р Сотиров и очите му се напълниха със сълзи.

Здравният министър идва лично, МВР слага мораториум

ТОЧНО В 11, 15 ЧАСА ВЧЕРА ЛИЧНО ЗДРАВНИЯТ МИНИСТЪР д-р Стефан Константинов потърси по телефона шефа на болницата в Горна Оряховица. Разговорът между д-р Кожухаров и министъра стана публичен, пред няколко медици и пред тримата му арестувани колеги. На министъра д-р Кожухаров разказа вече известния сюжет за „замразения” плод на Боряна. Най-вероятно днес д-р Константинов пристига с комисия от здравното министерство за спешна проверка на място в Горна Оряховица, стана ясно от разговора.
„Не ме питайте повече за докторите, има мораториум върху тази тема, докато не стане готова експертизата на телцето”, заяви вчера директорът на ОД на МВР комисар Живко Коцев. Окръжна прокуратура пък пази пълно мълчание. Мълчат и родителите на 17-годишната Боряна от Лясковец.
В цялата мистерия има и още един много странен факт – точно педиатърката д-р Божидарка Дончева, която близо половин час се мъчила да реанимира недоносеното бебе на ученичката, не е арестувана. Иди, разбери тази полиция и методите й за събиране на информация, защото само за 6 месеца и само за Велико Търново са разрешени 70 проследявания в мрежата по новия Закон за електронните съобщения. Другата истина за нашествието в Горна Оряховица е вероятно политическо обслужване на интереси и угаждане на властимащи. Те или изобщо не обичат докторите, или не обичат точно докторите от тази болница, и по-специално началника Кожухаров. Местният парламент се опитва да го свали от поста цели четири пъти и не успя. Прокуратурата пък го разследва близо две години за неизгодни сделки и накрая го оневини още миналата година.

борба / The sensible road

0 коментара:

Публикуване на коментар