събота, 4 декември 2010 г.

Началникът на ортопедия на МБАЛ - Благоевград д-р Ал. Сивиков:Огорчен съм, през целия си живот съм помагал на хората, а ме третират като престъпник


Ал. Сивиков

Огорчен съм, през целия си живот съм помагал на хората, а ме третират като престъпник

3 декември 2010 12 коментара 1541 прочита

Началникът на ортопедия на МБАЛ - Благоевград д-р Ал. Сивиков: Обмислям да подам оставка

Завеждащият ортопедия в МБАЛ - Благоевград д-р Ал. Сивиков в края на първия си работен ден след ареста, в който извърши две операции, даде блицинтервю за читателите на в. “Струма”.

- Как се чувствате, доктор Сивиков, в първия си работен ден след ареста?

- Огорчен съм. Малко ми остава до навършване на пенсионна възраст. Обмислям да подам оставка като завеждащ ортопедия. Не мога да продължа да работя нормално след всичко преживяно.

Направих 35 години трудов стаж в благоевградската болница с безсънни нощи и денонощни разположения, близо 8-9 години все едно не съм се прибирал вкъщи /ако изчислим само нощните дежурства/. Постъпих на работа на 1 март 1977 година.

- Арестът шок ли бе за Вас?

- Двамата с д-р Кавраков не знаехме защо ни извикаха в София. Отидохме с мисълта, че се касае за уточняване. Там единствено ни попитаха за трите имена, години, адреса и започнаха да ни зачитат точка и параграф. Аз попитах какво означава това, тъй като за мен не бе понятно. "Задържаме ви за 72 часа за тежко престъпление, изготвяне на документ с невярно съдържание" - бе отговорът на следователката, при което се втрещих. Останахме с отворена уста с д-р Кавраков. С това приключи и разпитът. Последваха процедурни действия - пратиха ни за снимки, взеха ни отпечатъци. С конвой ни качиха в кола с решетки и ни затвориха като престъпници. В МВР болница ни прегледаха, моето кръвно бе 160, казах им, че съм диабетик. Не ни дадоха нито храна, нито вода. Обискираха ни и ни отведоха с белезници на ръцете в килиите. Бяхме разделени с д-р Кавраков. Аз попаднах в килия с дилър на наркотици. По време на разходка стоиш обърнат към стената, когато някой минава покрай теб.

После братът на д-р Кавраков, адвокат Димитър Кавраков, разговарял със следователката и разбрал за кой пациент става въпрос. В отделението ни постъпват много пострадали - бити, ранени при катастрофи, трудови и битови злополуки. Лекарите не разпитваме защо и как са пострадали, записваме това, което ни се съобщава при снемане на сведения за история на заболяването. Не питаме и кой е виновен за пътното произшествие и получаването на травмата. Това е установеният ред.

Нека всичко приключи, после ще коментирам още по темата, мога само да уточня, че при нас са спазени всички правила на медицината. На конкретния пациент е издадена епикриза, която е задължителна част от документацията на лежащо болен. Всеки болен, който е преминал през отделението, я получава и трябва да я представи на личния си лекар. Лечението в конкретния случай е осъществено съгласно медицинските стандарти. При направения скенер е установено, че има мозъчен оток.

Другият коментиран пациент, гръцки гражданин, искам да уточня, че постъпи при нас по разпореждане на главния лекар на болницата. През цялото време на престоя му имаше охрана. Ние осъществявахме лечение на тежките му комбинирани травми, имаше кръвоизлив на мозъка и травми на крайниците...

Повтарям, обидно ми е, не мога да продължа да работя нормално след всичко преживяно...

струма / The sensible road

0 коментара:

Публикуване на коментар