четвъртък, 29 септември 2011 г.

Кауфланд България - МОШЕНИЦИ:заблуждава клиентите си, като им предлага холандски охладени пилешки бутчета, които представя за български


„Кауфланд” лъже за произхода на пилешки бутчета

Десислава Янкова

„Кауфланд България ЕООД енд Ко” заблуждава клиентите си, като им предлага холандски охладени пилешки бутчета, които представя за български. Това съобщиха в сряда от Комисията за защита на потребителите. Председателят на ведомството Александър Масларски е забранил на търговската верига да разпространява невярната информация след направена инспекция в магазини на „Кауфланд” съвместно с Българската агенция за безопасност на храните.

В търговския обект върху допълнително залепен етикет пред стоката за произход на бутчетата е посочена България, а върху етикетите на опаковката с цената за всяка отделна разфасовка има етикет, който сочи за доставчик фирмата „Пилко ЕООД”. Информацията за българския произход на пилешките бутчета оказва влияние върху потребителя да ги предпочете пред тези на конкурентни фирми, тъй като оставя впечатлението, че стоката е прясна, а транспортът от Холандия изисква време и специални условия на съхранение, посочват от комисията.

В хода на проверката инспекторите са установили, че в „Кауфланд” няма налични охладени пилешки бутчета с български произход. Това означавало, че поставянето на заблуждаващата информация е търсен ефект, а не неволно объркване от страна на продавач-консултантите в търговската верига. Към момента на проверката в обекта е имало 20 кашона с охладени пилешки бутчета от Холандия с общо тегло 200 кг.

За да привлече потребители, търговецът е разпространил рекламна брошура, с която информира за промоция на охладени пилешки бутчета с 40 процента намаление. Според информацията на сайта на фирмата всяка седмица брошурата достига до над 1 милион български семейства в цялата страна и това определя рекламната кампания като мащабна.

Според комисията с прилаганата заблуждаваща нелоялна практика „Кауфланд” променя или е възможно да промени съществено икономическото поведение на средния потребител, когото засяга или към когото е насочена. Също така некоректното поведение на търговеца може да доведе до вземането на решение, което потребителят не би взел без тази практика.

Издаденият индивидуален административен акт № 827 от Комисия за защита на потребителите по повод пилешки бутчета в Кауфланд ще бъде оспорван от страна на фирмата по административен ред, съобщиха по-късно от "Кауфланд" България. Те считат, че актът е незаконосъобразен и неправилен.

"В същия ден са продавани в хипермаркет Кауфланд както български пилешки бутчета, така и холандски. Стоката от Холандия отговаря на всички изисквания за свежест, транспортирана е и съхранявана според всички изисквания и европейски стандарти за транспортиране и съхранение. Няма санкция по отношение качеството на продаваните пилешки бутчета от контролния орган Българска агенция за безопасност на храните (БАБХ), чийто представители са присъствали на съответната проверка заедно с представители на КЗП. Не може и да се говори за подвеждаща реклама на сайта ни или във вестник Кауфланд, където рекламираме пилешки бутчета и не сме посочвали страна на произход България", се казва още в съобщението на "Кауфланд".

в но / The sensible road

0 коментара:

Публикуване на коментар